Goodbye UTS, Hello Holiday! - Reisverslag uit Royal National Park, Australië van Mayra Goevaerts - WaarBenJij.nu Goodbye UTS, Hello Holiday! - Reisverslag uit Royal National Park, Australië van Mayra Goevaerts - WaarBenJij.nu

Goodbye UTS, Hello Holiday!

Door: Mayra Goevaerts

Blijf op de hoogte en volg Mayra

03 December 2014 | Australië, Royal National Park

En zo werd een maand later bijna twee maanden later. Een goed voorbeeld hoe snel de tijd hier gaat!

In de tussentijd is er weer veel gebeurd. Om te beginnen heb ik mijn laaste examen gehad en ben ik nu eindelijk vrij. De laaste periode op de Universiteit van Sydney was redelijk hektisch (dat zelfs de macbooks van de uni zich afvroegen waarom ik snachts nog op de uni was), maar uiteindelijk zijn alle vakken met een voldoende of hoger afgesloten. Op een of andere manier sloot ik een van m'n vakken af met een Hawaian Shirt Wednesday, wat natuurlijk wel lachen was. Mijn laatste examen liep ik binnen in een korte broek en op mijn slippers, klaar voor freedom!

Voor mijn laatste examen heb ik in de weekenden nog genoeg activiteiten ondernomen. Om wat geld te verdienen heb ik gewerkt op Soulfest, waar ik onder andere van de muziek van Aloe Blacc heb mogen genieten. Alle soulsisters en soulbrothers kwamen bij mij een drankje (meestal meerdere) halen achter de bar gedurende een twaalf uur durende shift. Het was de ideale dag in het mooie Victoria Park in Sydney.

Tussen het studeren door zijn er wat tripjes georganiseerd om Sydney Region een beetje meer te verkennen. Samen met Duitse en Italiaanse studiegenoten hebben we de welbekende Blue Mountains bezocht (waar Roël uit zijn tweede broek scheurde, en zijn bijnaam "unlucky" eer aan deed). Naast ze als typische tourist te bezoeken, ben ik met the UTS Outdoor Adventure Club gaan canyonen in diezelfde blauwe bergen. Wetsuit aan, backpack mee, cheape schoenen aan, helmpje op en gaan. Erge gave grotten, rockjumps en creeks gezien met leuke mensen. Als afsluiter zijn we nog even naar de Glow Worm Tunnel gereden om kleine oplichtende wezentjes te bekijken in een pikdonkere tunnel, een bekend iets in Australië en Nieuw Zeeland.

Natuurlijk gaat het surfen ook nog steeds door. Samen met wat huisgenoten verkennen we nog dagelijks de stranden rondom Bondi Beach. Een van de stranden is Tamarama, een strand waarbij je eerst met je surfboard de rotsen kan beklimmen en daarna achter de golven het water in te gaan, zodat je niet vanaf het strand zelf door de golven heen hoeft te peddelen. Een zeer gaaf strand. Daarnaast hebben we een family weekend georganiseerd om te gaan surfen en camperen in Garei Beach in het Royal National Park bij Sydney. Met 3 surfboards op mijn auto en 5 op de auto van mijn Argentijnse huisgenoot reden we twee uur van Sydney af en kwamen we aan bij onze eindbestemming, Garei Beach. Een erg gaaf strand waar je eigenlijk niet mag kamperen, maar hé, yolo. 's avonds om 2 uur was iedereen op bestemming en na eerst het onweer te bekijken wat op een afstand gaande was, hebben we een vuurtje gebouwd en de BBQ kon beginnen. Iedereen viel uitgeput en volgegeten na een heerlijke maaltijd in slaap op het strand. Wakker wordend met de zonsopgang was het tijd om onze surfboards van het dak van de auto af te halen en te gaan surfen. Enorme golven kwamen ons tegemoet en ik besloot, net als de meesten, m'n surfboard maar aan de kant te leggen en te gaan body surfen: wetsuit aan en je lekker mee laten nemen door de golven.
Tevreden reden we terug naar huis na een goed family weekend.

Ik was het bijna vergeten te vertellen, maar na mijn laatste reisverslag had ik besloten een auto te kopen. En degene die mij kennen, weten dat als ik iets in mijn hoofd haal het er ook gewoon komt, meestal dezelfde week nog (hé pap en mam?). Dat was dit keer ook het geval. Op Gumtree vond ik mijn autotje, Billy. Billy is een Mitsubishi Lancer Hatchback uit maart 1994 (vond ik wel een leuk toeval aangezien ik zelf ook uit maart 1994 kom). Na naar de western suburb Silverdale te zijn afgereisd, werd het papierwerk afgehandeld en was Billy van mij. Even oefenen in die woonwijk om links rijden onder de knie te krijgen en toen was het tijd om terug te rijden naar Bondi. Waarom Billy?Nee niet vanwege die IKEA boekenkast, maar hij is de mannelijke versie van mij, en mijn bijnaam is af en toe "Willy".

Voor mijn laatste examen ben ik met Roël naar Melbourne gereden, een reisje waar ik een nieuw reisverslag over ga schrijven. Na thuis m'n laatste examen te hebben gemaakt, nog even een duik te hebben genomen in het oceaanbad van Bondi, ben ik de dag later meteen vertrokken naar Nieuw Zeeland om daar Felix te ontmoeten. Een avontuur waar ik ook een nieuw reisverslag over zal schrijven.

Op dit moment zit ik voor een nachtje in mijn oude huis in Bondi, waar ik voor de Nieuw-Zeeland reis mijn huur heb opgezegt en mijn spullen met moeite mijn spullen heb gepakt, het was namelijk een erg toffe familie en ik had veel spullen, haha. Morgen ga ik richting het noorden van de oostkust rijden, naar Rainbow Beach. Daar heb ik een wooffing-adresje gevonden (work for accomodation) bij een tour company die uitjes richting fraser Island regeld. Naast werken kan ik daar lekker surfen en chillen, iets waar ik wel aan toe ben na all die drukke weken. Net voor nieuwjaar zal ik terug rijden naar Sydney, want dat is de happening die je echt mee moet maken hier. En dan... 5 dagen later zit ik weer in het vliegtuig naar huis. Dus, tot snel!

Ciao!



  • 03 December 2014 - 10:48

    Berrie:

    hoi Mayra, mooi verslag wederom. Kun je niet alvast een deel van je spullen naar NL sturen.

  • 03 December 2014 - 11:59

    Hettie:

    Hè meid, geweldig wat je allemaal doet daar. Kijk weer uit naar de reisverslagen van Melbourne en Nieuw Zeeland. Geniet nog van de laatste weken vakantie ( en werk), maar dat is voor jou niet zo moeilijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayra

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5495

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 05 Januari 2015

Australië Exchange

Landen bezocht: