From City to Surf - Reisverslag uit Bondi, Australië van Mayra Goevaerts - WaarBenJij.nu From City to Surf - Reisverslag uit Bondi, Australië van Mayra Goevaerts - WaarBenJij.nu

From City to Surf

Door: Mayra Goevaerts

Blijf op de hoogte en volg Mayra

15 Augustus 2014 | Australië, Bondi

Als ik op dit moment naar buiten kijk zie ik dat het een beetje regenachtig is, waarschijnlijk wat frisjes, de golven zijn iets te ruig... perfecte timing om in Bondi Blue (mijn huisje) mijn volgende reisverslag te schrijven.

Het studieleven is begonnen. Mijn vier vakken zijn van start gegaan, ik heb m'n boeken en tekenmaterialen gekocht, ik heb de weg naar de twee campussen waar ik studeer gevonden en leer ondertussen een beetje koffie drinken. Mijn rooster is zo ingedeeld dat ik op maandag op de City Campus moet zijn voor de vakken Object and Accessory Design: The Cast Object en Freehand Illustration en ik van woensdag tot vrijdag te vinden ben op de Kuring-gai Campus voor Strength and Conditioning en Event Management. Om naar de Kuring-gai campus te komen kan ik een shuttle bus nemen vanaf de City Campus die mij naar Noord Sydney brengt. Hoewel het ver reizen is, geniet ik toch elke keer van het uitzicht dat ik heb als we over de Harbour Bridge heen rijden. Maar wat houden mijn vakken nou eigenlijk in?

Freehand Illustration: Spreekt eigenlijk een beetje voor zich. Je leert er een goede schets opbouwen en renderen.
Object and Accessory Design: In dit vak moet ik een zogenaamde money-box (spaarpot) designen en daarna gaan fabriceren door middel van slipcasting (Google is je vriend als je niet weet wat dat is).
Event Management: In dit vak leer ik een event opzetten vanaf het begin tot eind.
Strength & Conditioning: In dit vak leer ik hoe ik een persoon/atleet optimaal fit kan krijgen door verschillende testjes op die persoon te doen en daarna advies te geven.

Alle vakken zijn erg gericht op de praktijk, wat bij mij altijd in m'n voordeel werkt. Door groepswerk leer je veel nieuwe mensen kennen en de workshops en tutorials zijn erg interessant. Toch raar dat ik op dit moment een beetje een alter ego heb rondlopen op de universiteit, namelijk Wilhelmina (de naam die op mijn paspoort staat en dus ook geregistreerd staat op de UTS). Probeer ik de moeite te nemen bij elk vak m'n naam te veranderen? Meh, Wilhelmina mag wel m'n studerend alter ego zijn, terwijl Mayra geniet van de andere avonturen die Sydney te bieden heeft. Genoeg over de studie, tijd voor wat andere avondturen.

Mijn vorige reisverslag sloot af met de vraag of ik binnenkort een eigen surfboard zou gaan aanschaffen. Dat heeft niet lang geduurd. Twee dagen later stond hij al in m'n kamer. Samen met een wetsuit heb ik mijn blauwe vriendje gekocht bij een surfshop in Bondi Beach. Samen met de andere exchange studenten uit het huis en vrienden van de universiteit gaan we vaak het water op om wat feeling te krijgen voor het surfen. Aangezien het de laatste weken wat ruig is geweest qua golven, wat niet echt geschikt is voor beginnende surfers, gaat het leerproces wat langzaam. Gelukkig gaan we eind augustus op surfcamp naar een rustige plek om de basis te leren. Toch verbaas je je elke keer weer over de kracht die zo'n golf kan hebben. Nu nog dit proberen om te zetten in mijn voordeel!

Als ander uitstapje zijn we samen met een groep exchange studenten naar Morisset, 2 uur van het centrum van Sydney vandaan, gereisd om daar kangaroos te gaan bekijken. Terwijl ik verwachtte dat we naar een soort dierenpark zouden gaan, kwamen we de kangaroos tegen in een normaal park in Morisset. In het begin een beetje afwachtend op hoe lief de beestjes zouden zijn, konden we er uiteindelijk gewoon naast gaan zitten en ze fruit voeren. Zo leuk, we wilden er allemaal wel eentje mee naar huis nemen. Natuurlijk ging iedereen voor de ultieme kangaroo selfie.

De dag erna was de City2Surf hier in Sydney, een 14 km lange harloop afstand van het centrum van Sydney naar Bondi Beach. Uiteindelijk ben ik die dag gaan mountainbiken in de Blue Mountains, de must see plek dicht bij Sydney. Na als echt Nederlander de achtergelaten mountainbike uit de achtertuin te hebben gerepareerd en een paar proefritjes door Bondi om te leren fietsen aan de linkerkant van de weg, ben ik samen met wat mensen van de UTS OAC (Outdoor Adventure Club) naar de Blue Mountains gereisd om de Oak Fire Trails te gaan doen. We hebben een afstand afgelegd van ongeveer 30 kilometer met fire trails and single track. Overal waar je keek had je schitterend uitzicht en de parcours waren erg gaaf. Hoewel mijn fietsje iets aan de goedkope kant was in vergelijking met het materiaal wat de andere bij zich hadden, ga ik zeker nog wat andere mountainbike parcours uit proberen!

Op dit moment woon ik samen met een Deens meisje, een Duits meisje en Roël in een kamer. Erg gezellige kamergenoten, waar we vaak gezamelijk mee eten, gaan stappen (Ivy is echt een aanrader, een enorme club zo groot als een hotel met zwembad op de rooftop) of film kijken in de woonkamer (Old School is echt een aanrader).

Activiteiten die naast studeren gepland zijn om naar uit te kijken? Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een team om mee te doen aan de Color Run van volgend weekend. Natuurlijk kijk ik erg uit naar het surfcamp van het weekend daarna. Genoeg om tegen die tijd weer over te schrijven. Tijd om m'n wetsuit aan te gaan doen om wat te gaan surfen, een goed begin van m'n weekend!

Tot snel!

  • 15 Augustus 2014 - 07:05

    Judith Frans En Sanne :

    Hoi Mayra, wat kan jij leuk schrijven zeg. Leuk om steeds je avonturen te lezen. Ik weet dat het tijd kost om hier even voor te gaan zitten,maar weet dat het thuisfront smacht naar jouw berichtjes...... Hahaha. Nog veel succes met je studie, en de vele andere leuke dingen die je daar doet.

  • 15 Augustus 2014 - 09:31

    Berrie:

    Hey Mayra, leuk verslag van je eerste weken in Australië. Het is allemaal wat ruiger dan in Nederland. Hogere golven, skippy's alleen maar achter een hek en alleen maar een zandberg in Bergen op Zoom. Je geeft aan dat je geniet van de uitzichten etc. Ik vind het prachtig. Juiste keus om naar Australie te gaan. Een of meerdere ervaringen rijker.

    Grks pa

  • 15 Augustus 2014 - 14:14

    Hettie:

    Hè meid, goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt (maar dat wisten we natuurlijk al). Succes met je studie en vooral genieten . Veel plezier met de color run en op het surfcamp!! Kijk nu al weer uit naar je volgende verslag. XXX

  • 18 Augustus 2014 - 10:21

    Oma Annie:

    Hallo Mayra,

    Dat klinkt erg leuk allemaal!
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin!

    Klinkt wel ja... Wilhelmina Goevaerts!
    Succes met je studie en heel veel plezier met alle leuke dingen.

    Groetjes Oma Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayra

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5500

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 05 Januari 2015

Australië Exchange

Landen bezocht: