Deadlines and Tan lines - Reisverslag uit Bondi, Australië van Mayra Goevaerts - WaarBenJij.nu Deadlines and Tan lines - Reisverslag uit Bondi, Australië van Mayra Goevaerts - WaarBenJij.nu

Deadlines and Tan lines

Door: Mayra Goevaerts

Blijf op de hoogte en volg Mayra

10 Oktober 2014 | Australië, Bondi

30 dagen geleden schreef ik mijn vorige reisverslag. Tijd om weer te bewijzen hoeveel dingen je kunt doen in 30 dagen tijd in Australië (hier verbaas ik me namelijk elke keer weer over).

In mijn vorige reisverslag schreef ik dat de mid-semester exams en de mid-semester break, ook wel bekend als Spring Break, eraan zaten te komen. De week voordat we zouden vertrekken zat ik nog fanatiek te studeren voor mijn laatste deadlines. Een van de deadlines was het maken van 6 schetsen voor het vak Freehand Illustration van een bepaald(e) scene/gebouw vanuit 6 verschillende perspectieven en door middel van verschillende technieken. Klinkt als veel werk, maar als je de juiste locatie uitkiest met de juiste omstandigheden kun je Sydney op een leuke manier ontdekken. Uiteindelijk heb ik drie dagen gespendeerd in Darling Harbour, een kleine haven van Sydney waar veel gebeurt, met wat koffie en deep-house muziek om daar het beste plekje uit te zoeken in de zon om een paar uurtjes te gaan schetsen. Helemaal niet verkeerd.
Voor hetzelfde vak heb ik de week daarvoor mijn eerste 'life drawing' les gehad. Wat het inhoud? Het is zo'n typische les waar je naakte mensen gaat na schetsen. In het begin ongemakkelijk, maar zeker iets wat ik elke tekenaar aanraad een keer gedaan te hebben. De andere deadlines waren vooral verslagen en examens.

Nadat ik mijn RSA certificate had behaald (Responsible Service of Alcohol) ben ik op pad gegaan met 30 CV's om een baantje te vinden in Sydney. Alle barren die ik regelmatig bezocht en de restaurants aan Bondi Beach hebben een CV van mijn liggen. Het eerste belletje wat ik kreeg was van de Bondi Trattoria, een Italiaans Restaurant met uitzicht op Bondi Beach. Op een zondagavond zou ik daar mijn eerste trial hebben. Uiteindelijk heb ik die avond bestek staan poleren en een aantal borden uitgeserveerd, maar meer werk hadden ze ook niet aangezien de met een groot aantal werknemers aan het werk waren. Niet echt de kans om mijn hospitality kunsten te laten zien. Uiteindelijk zeiden ze dan ook dat het niet de beste avond was geweest om me uit te nodigen voor een trial. Gelukkig heb ik afgelopen weekend heerlijk gewerkt in het VIP gedeelte van het I Am Hardwell concert wat in Sydney gehouden werd, een baantje dat ik gevonden had via Gumtree (Australische marktplaats). Een 6 uur durende shift achter de bar met gezellige mensen, goede muziek van een Nederlandse DJ en een goed salaris. Prima werk.
De avond erna werd ik gebeld door de eigenaresse van een club midden in Sydney, genaamd Miind. Voor die avond hadden zij een "bottle service girl' nodig. Ze verzekerde me dat het niet uitmaakte dat ik geen idee had wat het inhield en ze vroeg me die avond in een zwart jurkje en op hakken naar Miind te komen om daar een shift te draaien. De shift hield uiteindelijk in dat ik met een fles Vodka bij een VIP tafel moest staan om daar één groep mensen te serveren wanneer zij aangaven dat ze alcohol wilden. De groep mensen bestond deze keer uit een net getrouwd stel met hun vrienden die een bottle service hadden besteld om hun huwelijk te vieren. Een erg gezellige groep mensen waarmee ik goede gesprekken kon hebben waardoor ik met plezier deze mensen heb geserveerd.
Volgende werkplekken? Ik heb vanochtend een mailtje ontvangen dat ik ga werken als bartender op Soulfest, 'Australia's First Annual Neo Soul, Jazz & Hip Hop Festival, waar onder ander Aloe Blacc zal optreden. Geen vast baantje dus, maar eigenlijk zijn deze afwisselende werkplekken veel leuker!

Natuurlijk zijn er ook wat niet studie/werk gerelateerde activiteiten voorbij gekomen deze maand. Een goed voorbeeld hiervan is Defqon 1. Samen met 350 andere Nederlanders en zo'n 20.000 Australiërs hebben we ons verzameld bij het Sydney International Regatta Centre in Penrith, een roeibaan waar in 2000 de Olympische zomerspelen werden gehouden waar mijn roeibenen weer erg van begonnen te kriebelen. Hoewel Hardstyle niet zo mijn stijl was, heb ik toch enorm genoten van dit geweldig goed georganiseerde festival, de oranje menigte, het heerlijke weer en de muziek. Zeker een aanrader als je ooit als Nederlander in Australië komt rond de tijd van Defqon.

Ondertussen wordt de band tussen de huisgenoten van Bondi Blue steeds sterker. De Argentijnen en Chilenen houden ervan om gezellige avondjes te houden waarbij iedereen kan aanschuiven, de achtertuin ligt vol met surfboards die gebruikt worden om gezamelijk mee te gaan surfen en er werd veel gesproken over een huis BBQ. Uiteindelijk hadden de Argentijnen op een woensdag avond een huis BBQ georganiseerd. Een enorm succesvolle avond met heerlijk vlees, gezellige mensen van alle nationaliteiten en een goede stapavond naar het Bondi Road Hotel. Aankomende zaterdag wordt dan ook de huis BBQ 2.0 georganiseerd en ik verwacht dat er nog velen zullen volgen.

Als uitstapje zijn Roël en ik met onze Italiaanse medestudent waar we ook mee op Spring Break zijn geweest, een dagje naar Manly gegaan. Manly is een van de stranden in het Noorden van Sydney (Bondi light in het Oosten) waar je met de Ferry naartoe moet. Vanaf de Ferry heb je een goed uitzicht op de Harbour Bridge en the Opera House. Eenmaal in Manly aangekomen hebben we een tijdje op het strand gelegen en hebben we vanaf Manly Lagoon een bushwalk naar North Head gemaakt, waar je een schitterend uitzicht op Sydney had (foto's volgen nog). Aangezien het heerlijk weer was, ben ik natuurlijk goed verbrand. Het wordt hier nu zomer wordt is het tijd om ons beter in te gaan smeren, aangezien de ozonlaag hier een stukje dunner is (wordt ik dit keer dan toch een keer bruin na rood?)

In mijn reisverslag over de Spring Break kun je lezen over de activiteiten die we gedaan hebben tijdens onze vakantie naar Airlie Beach en Cairns.

De komende maand zal vooral bestaan uit studeren, afgewisseld met wat uitstapjes en werk om te sparen voor na het semester. Ondertussen heb ik vliegtickets geboekt naar Nieuw Zeeland om daar Felix te ontmoeten en met hem op het Zuid eiland rond te gaan reizen voor 10 dagen in November. Iets waar ik zeker naar uitkijk!

Tot snel (waarschijnlijk weer over aan maand, mij kennende)!

Love,

Mayra

  • 10 Oktober 2014 - 09:00

    Berrie:

    Topverslag, geniet er van. Grks pa

  • 10 Oktober 2014 - 10:01

    Hettie:

    Hee meid, fijn weer wat te lezen over jou, down Under. Zie ook dat je je de tweede helft van de reis niet hoeft te vervelen. Veel plezier !!! Liefs

  • 10 Oktober 2014 - 11:47

    Hannie:

    Weer een superleuk reisverslag.
    kijk weer uit naar het volgende.
    Groetjes uit de Zeilberg

  • 10 Oktober 2014 - 12:43

    Marieke:

    Hej meid!
    Leuk om weer n verslag te lezen.
    Het klinkt weer gezellig en leuk!
    Succes verder met je studie en geniet van alle leuke plannen!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayra

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5509

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 05 Januari 2015

Australië Exchange

Landen bezocht: